Mengapa Tidak Anda Menggunakan Pemulihan Batuk Asli?

Mengapa Tidak Anda Menggunakan Pemulihan Batuk Asli?

Anda perlu akui bahawa baris pertama pertahanan orang akan menggunakan apabila ia datang untuk merawat batuk adalah dengan penggunaan over-the-kaunter ubat-ubatan. Ubat batuk semula jadi yang tidak disukai kerana kebanyakan ia memerlukan masa untuk menyediakan. Tetapi adakah anda tahu bahawa masa tambahan untuk penyediaan boleh memberi anda lebih daripada sekadar menyembuhkan batuk?

Reaksi automatik badan kita membersihkan tekak dan saluran pernafasan adalah melalui batuk. Batuk sebenarnya adalah satu proses yang boleh melindungi badan anda. Ini boleh dikategorikan kepada 2: batuk akut dan kronik.

Batuk akut biasanya tinggal sehingga 3 minggu. Ini adalah disebabkan oleh virus yang anda telah dihubungi seperti sejuk atau virus selesema.

Batuk kronik adalah orang-orang yang boleh bertahan lebih lama daripada 3 minggu. Ini jenis batuk biasanya disebabkan oleh alahan kepada debunga, habuk, bulu haiwan peliharaan atau acuan, asma, penyakit gastroesophageal reflux, gangguan tekak, penyakit pulmonari yang kronik dan juga kerana tidak terlalu banyak.

Batuk sebenarnya boleh membawa kepada pelbagai komplikasi seperti penurunan dalam aliran darah otak kita yang kemudiannya akan menyebabkan pengsan. Insomnia, muntah-muntah, lepuh pecah, mata merah, pendarahan subconjunctival, hernia perut dan hernia pelvis merupakan antara komplikasi yang disebabkan oleh batuk akut dan kronik.

Keadaan ini agak mudah untuk dirawat. Ramai orang menggunakan ubat batuk yang mereka biasanya membeli di kedai ubat. Suppressants atau Antitussives digunakan oleh mereka yang mengalami batuk kering.

Suppressants bekerja dengan mengurangkan keinginan badan untuk batuk. Ia menumpulkan saraf yang menghubungkan batang otak dan kawasan dada yang dipanggil saraf vagus. Ubat-ubatan yang lain seperti Benzonatate boleh membius reseptor paru-paru untuk mengurangkan batuk sawan.

Terdapat juga ubat batuk semula jadi yang boleh bekerja sama dengan berkesan. Ubat-ubatan ini adalah lebih murah dan lebih mudah untuk mencari kerana anda hanya boleh menemuinya walaupun di dapur anda. Anda boleh cuba ubat-ubatan ini keluar:

1. Minum satu sudu teh madu dicampur dengan sedikit serbuk lada putih. Anda boleh menggunakan ubat ini 2-3 kali sehari selama kira-kira 5 hari. Madu boleh kot tekak anda yang kemudiannya akan mengurangkan batuk. Ini juga boleh membantu menyokong tisu tekak supaya ia tidak akan menanggung apa-apa kerosakan tisu ketika batuk.

2. anggur Makan selama seminggu benar-benar dapat membantu menyembuhkan sistem pernafasan anda. Buah-buahan ini adalah besar dalam toning paru-paru. Ia juga bertindak sebagai ekspektoran yang boleh mengurangkan batuk.

3. Buat campuran daripada 2 gram halia kering, serbuk lada hitam dan lada panjang. Campuran ini perlu diterapkan dalam madu dan anda boleh mengambil sirap alternatif ini 2-3 kali sehari. Ini akan memberi bantuan segera daripada batuk.

4. Anda juga boleh cuba mencampurkan pulpa buah-buahan yang dipanggil Belleric Myrobalan, lada panjang dan madu. Ambil campuran ini 1-2 kali sehari.

Terdapat juga cara yang lebih mudah daripada menggunakan ubat semula jadi. Cuba manfaat indah ComfiCoff.

ComfiCoff merupakan ubat semulajadi yang menggunakan bahan-bahan herba untuk memberikan bantuan kepada dada jengkel dan tekak. Ini boleh membantu menenangkan perasaan tickly di tekak anda yang berkesan boleh mengurangkan batuk. Produk ini juga membuka saluran udara untuk memberi laluan kepada pernafasan lebih mudah.

Apa yang lebih baik mengenai ComfiCoff ia merangsang sistem imuniti untuk menangkis virus dan bakteria yang boleh menyebabkan batuk. Bahan-bahan yang dimasukkan dalam ubat herba ini adalah Marshmallow, Hyssop, Elder, horehound dan akar Licorice. Bahan-bahan ini menyembuhkan sistem pernafasan untuk meringankan sehingga batuk dan memberi keselesaan kepada sistem.

Ubat batuk semula jadi seperti ComfiCoff juga berkesan tanpa mengalami kesan sampingan seperti mengantuk. Cuba ubat-ubatan ini semula jadi dan anda tidak mungkin mahu kembali ke over-the-kaunter ubat lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar