Ceri - Manfaat Kesihatan

Ceri - Manfaat Kesihatan

Manfaat kesihatan ceri telah dikenali untuk jangka masa yang lama. Sebelum teknologi moden dapat melihat ke dalam struktur ceri dan melihat apa yang menjadikan mereka bermanfaat untuk pelbagai penyakit, mereka telah digunakan selama berabad-abad untuk beberapa tujuan perubatan. Keluarga digunakan untuk lulus "penawar" mereka dari satu generasi ke generasi. Ramai daripada penawar ini termasuk ceri dan ekstrak jus ceri.

Ceri mengandungi banyak unsur yang telah didapati dapat membantu dan memberi manfaat dalam membantu tubuh manusia untuk melawan pelbagai penyakit. Berikut adalah senarai pendek mereka.

1 - Antosianin - Antosianin memberi bunga dan buah-buahan yang berbeza pigmentasi warna mereka. Apabila mereka ditelan oleh manusia atau haiwan lain, antosianin ini disampaikan kepada entiti yang memakan mereka. Antosianin diketahui dapat memberikan kelegaan kesakitan semula jadi, sebahagiannya kerana bahan-bahan anti-radang mereka. Kajian menunjukkan bahawa ceri dan produk ceri boleh bekerja lebih baik daripada aspirin tanpa apa-apa kesan sampingan kimia. Badan kita juga menggunakan anthocynins dalam pengeluaran asid amino. Asid amino penting badan, tetapi tidak dikeluarkan oleh badan, jadi mereka mesti dicapai dalam diet kita. Ceri adalah sumber makanan yang sangat baik untuk badan ini diperlukan penting.

2 - Melatonin - Selain menjadi satu lagi pembunuh kesakitan semula jadi, melatonin dikenali sebagai bantuan tidur semula jadi. Terdapat ramai orang yang mengambil sudu kecil penuh pekat ceri sebelum tidur kerana mereka berkata ia membuatkan mereka tidur lebih baik. Ceri dan ceri produk telah digunakan untuk tujuan ini selama bertahun-tahun.

3 - Fiber - Seperti yang semua orang tahu, serat adalah sangat penting dalam menjaga daripada sistem pencernaan dalam keadaan baik. Diet dengan kandungan serat yang tinggi yang untuk mengurangkan risiko kedua-dua kanser rektum dan kolon. Salah satu manfaat kesihatan ceri pasti kandungan seratnya.

4 - Vitamin C - Vitamin C adalah penting untuk tubuh manusia. Ia telah dinyatakan oleh kajian yang berbeza bahawa orang yang mempunyai kandungan yang tinggi vitamin C dalam darah mereka, biasanya mempunyai kesihatan keseluruhan yang lebih baik.

Walaupun semua ceri mempunyai banyak manfaat yang sama, terdapat jumlah yang semakin meningkat bukti menunjuk ke tart ceri sebagai mempunyai lebih imun antioksidan daripada mana-mana buah-buahan lain, serta sejumlah besar beta karotena. Beta karotena ditukarkan di dalam badan untuk Vitamin A. Manfaat penemuan ini masih dalam kajian.

Terdapat banyak kajian baru-baru menghubungkan ceri manfaat kesihatan untuk memasukkan kehilangan berat badan, dan terutamanya lemak badan kehilangan. Universiti Michigan mendapati bahawa individu yang ditelan sejumlah besar ceri dalam diet mereka telah mengurangkan berat badan serta mengurangkan kolesterol.

Berabad-abad lamanya orang telah memakan ceri dan jus ceri pekat atas sebab-sebab perubatan. Sekarang nampaknya teknologi moden yang mengesahkan hakikat bahawa idea-idea mereka menggunakan ceri atas sebab-sebab kesihatan adalah sah.

Terdapat lain-lain faedah ceri kesihatan yang anda mungkin mahu menyiasat yang tidak disebut dalam artikel ini. Dengan sedikit penyelidikan anda akan dapat mencari banyak barang-barang lain yang mempunyai maklumat yang baik mengenai perkara penting dan menarik ini.

Siapa sangka bahawa ada sesuatu yang rasanya begitu baik, boleh menjadi baik untuk anda?

Jika anda seorang kekasih ceri, laman web kami mempunyai dunia maklumat mengenai ceri, faedah kesihatan dan banyak lagi. Kami juga termasuk beberapa resipi khas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar