Bayi dan Chiropractic

Bayi dan Chiropractic

Satu tulang belakang yang tidak sihat boleh mengganggu fungsi normal sistem saraf dan boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius di peringkat awal dan di kemudian hari. Oleh itu, semua bayi memerlukan tulang belakang yang sihat. Semua bayi perlu telah duri mereka diperiksa oleh Doktor kiropraktik kehadiran subluxations vertebra atau tekanan saraf tunjang. Konsep ini boleh menyebabkan kita tertanya-tanya mengapa seorang bayi, yang baru dibawa masuk ke dalam dunia, akan mempunyai isu-isu tersebut.

Bagaimana Spine Bayi Boleh menjadi Subluxated?
Bayi, seperti yang kita semua tahu, adalah sangat halus, terutama dalam tahun-tahun pertama kehidupan mereka. Proses kelahiran sering sangat trauma tulang belakang muda dan boleh menyebabkan kerosakan tulang belakang halus. Jika bayi menyelesaikan dalam kedudukan yang janggal dalam rahim, terutamanya pada minggu-minggu terakhir kehamilan, ia juga boleh dijangkiti jumlah hujan tekanan.

Ahli tulang boleh menyemak bayi bagi kerosakan tulang belakang halus dan subluxations semuda satu hari tua. Memastikan kesihatan tulang belakang yang baru lahir dapat membantu mencegah masalah kesihatan masa depan. A tulang belakang Chiropractic pemeriksaan boleh membantu menentukan kesihatan tulang belakang yang baru lahir anda.

Bagaimana Kecederaan Ringan Membawa kepada Masalah tulang belakang
Apabila anak anda mula berkembang, dia boleh menjadi sangat aktif. Kajian menunjukkan bahawa kanak-kanak itu rata-rata mempunyai 1500 jatuh dengan masa yang mereka adalah dua tahun. Sambil belajar bagaimana untuk berjalan, anak-anak boleh jatuh lebih kurang 30-40 kali sehari. Kejatuhan zaman kanak-kanak atau kemalangan boleh menimbulkan masalah kesihatan tulang belakang kedua-dua serta-merta dan tahun kemudian.

Dalam kajian ke atas 78 kanak-kanak yang mempunyai kecederaan kecil, satu setengah tahun kemudian mereka didapati telah menjaringkan kurang pada ujian teka-teki visual dan lebih cenderung untuk mempunyai satu lagi kecederaan kepala ringan. Pada enam setengah tahun, mereka masih mendapat kurang daripada kumpulan kawalan. Kanak-kanak ini sama juga melaporkan lebih daripada lima kali lebih banyak masalah kesihatan seperti sakit kepala, asma, sakit belakang, sakit anggota badan dan banyak lagi.

Mana-mana kanak-kanak yang telah mempunyai walaupun kecederaan kepala ringan atau yang dengan apa-apa jenis kemalangan memerlukan Chiropractic penjagaan kesihatan pemeriksaan. Kerosakan subluxation tidak diperbetulkan dari kemalangan di zaman kanak-kanak boleh menimbulkan masalah besar di kemudian hari yang boleh dicegah dengan hanya melawat Chiropractor tempatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar